Ahlan wasahlan

Terima kasih kerana sudi ziarah ke blog saya.Semoga saya dapat berkongsi ilmu yang bermanfaat untuk semua.

Khamis, 9 Jun 2011

Berjalan mencari ilmu




28 Mei 2011 kami sekeluarga membuat lawatan ke Petrosains Jusco Perda Pulau Pinang.Seronok melihat gelagat anak2 apabila masuk ke alam dinosour.Anak saya yang ke2 terberhenti seketika apabila melihat dinosour yang sangat besar yang dia sendiri tidak pernah terbayang difikirannya. "Adik takut, adik nak bayik" itulah ungkapan yg bermain di mulutnya ketika itu.

Aktiviti yang sangat menarik yang telah disediakan oleh pihak penganjur.Pelbagai 'games' mengenai dinosour telah disediakan. Saya dan suami mengajar anak-anak untuk bermain games itu.Kami terleka seketika kerana asyik bermain games bersama anak-anak.Tampak wajah-wajah si anak begitu gembira kerana ini adalah ilmu baru bagi mereka.
Ini adalah misi anak-anak saya mencari tulang dinosour yang telah tertimbus di dalam pasir.Setelah penat bermain akhirnya suami saya mengajak kami pergi menunaikan solat maghrib di tempat yang telah disediakan.Sempat juga saya dan suami bergambar kenangan.
Semoga waktu yang diluangkan bersama anak-anak dapat beroleh manfaat yang terbaik buat kami sekeluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan